Talentovaný malíř Miguel Coimbra souhlasil s tím, že nám odpoví na pár otázek a prozradí několik zajímavostí nejen o vytváření hry Savana.

 

Jak začíná a kde hledá inspiraci
  • Když začnete pracovat na tak velkém projektu jako Savana, jaké jsou vaše první kroky? Na čem začnete pracovat jako první?

Úplně nejlepší přístup pro mě je si danou hru nejdřív zahrát, a pokud to nejde, alespoň nastudovat její mechaniky, abych jí plně porozuměl. V rámci Savany jsme ze začátku neměli ani téma. Ludovic, projektový manažer hry, nám nabízel hned několik námětů. Africká varianta se mi hned zalíbila. Přeci jen, ve hrách něco takového nevidíte moc často. Protože ale nejsem v africké kultuře nijak zvlášť zběhlý, napadlo mě to okořenit troškou fantastiky. Třeba dystopie by byla ideální, protože nabízí svobodnější tvůrčí prostředí a vzdaluje hru od historie, která může být omezující. A dalším mým úkolem je udělat prototyp vizuálně atraktivní a uživatelsky přátelský.

  • Kde hledáte inspiraci? Děláte si rešerše?

Prozkoumal jsem hodně afrických kultur, nasbíral hromadu obrázků a střípky informací o lidech a válkách. Potom jsem to všechno smíchal dohromady, přidal jsem zvířata a fantastické prvky. Některé myšlenky, třeba kentaury, jsem projednával s Iellem, kterým se moje práce líbila. Kreslím to, co mám rád jako ilustrátor, ale taky jako hráč.

 

„Prozkoumal jsem hodně afrických kultur, nasbíral hromadu obrázků a střípky informací o lidech a válkách.“

Jaké to je ilustrovat Savanu a jiné hry
  • Ilustrování deskových her má svá specifika, malujete karty, herní plány… Jak k těmto věcem přistupujete, nejsou pro vás nudné?

Co se týká plánů, záleží to na konkrétním projektu. Pokud má být ilustrací přírodní krajina shora, je pro mě malování relaxací. Mám pocit, jako bych se po ní procházel. Je to také druh práce, při kterém neopouštím svoji komfortní zónu. Designování karet je pak moje oblíbená část práce. Myšlenka projektu se stane realitou, dostává konkrétní podobu, zatímco vymýšlíte postavy a svět. Krabice od hry je pak poslední fází projektu, která je v podstatě součtem předcházejících částí. Velmi důležité je zde promýšlení kompozice. Malíři se neshodují na tom, jak ji dělat nejlépe, ale mně se líbí několik postupů. A zrovna tady jsme do finále dotáhli hned dvě obálky, protože jsme se nemohli rozhodnout, která z nich je lepší.

  • Máte z ilustrování Savany nějakou zajímavou historku?

Když jsem googlil informace, narazil jsem na obrázek gepardů. Byl hned nad obrázkem afrických válečníků; trochu jsem zašilhal a najednou se mi to spojilo dohromady. A idea šamanů byla na světě.

Tvůrčí svoboda a další plány
  • Jak se vám spolupracovalo s Iello? Mohl jste Savanu vytvářet naprosto svobodně?

Jako obvykle s Iellem a Ludovicem Papaisem, všechno šlo dobře. Svoboda v tvorbě, zajímavé a konstruktivní diskuze a podobně. Upřímně, většina mých projektů, z nichž jsem cítil po umělecké stránce největší uspokojení, vznikla právě při spolupráci s touto společností.

 

„Blíží se nová hra, která přinese do světa deskových her něco úplně nového.“

 

  • Zahrál jste si Savanu?

Naneštěstí nikoliv, ale Ludovic mi poslal hned několik gameplay videí, abych pochopil herní mechanismy.

Další projekty
  • Na čem zrovna teď pracujete?

Blíží se vydání Small World of Warcraft, Riftforce a nové edice 7 divů světa. Taky pracuju na kickstarterových projektech a blíží se jedna nová hra, zatím trošku tajná, která přinese do světa deskových her něco úplně nového.

Díky za váš čas a přejeme hodně štěstí do nových projektů! 

(Článek byl přeložen ze stránek originálního vydavatele hry iello.fr.)